El digital storytelling consisteix en explicar una història mitjançant recursos digitals i de diferent manera i creativa. És una tècnica que consisteix a connectar amb els teus usuaris, ja sigui via veu, per escrit, o a través d'una història amb el seu personatge i la seva trama.
Per tant, és la manera d'explicar històries, connectar emocionalment a través d'aquesta, deixar que t'arribin i toquin el cor i el cap, el cos i l'esperit.
Nosaltres hem escollit aquest exemple ja que considerem que recull tots els elements necessaris per a la realització d'un relat digital.
I aquests són:
- La narració de la història de manera convincent i efectiva.
- Causa impacte en el públic.
- Busca la part emocional, connecta directament amb el cor.
- És un tema rellevant i de importància.
- No només transmet un missatge sinó experiències reals.
Tal i com plasma el video, la solidaritat és la presa de consciència de les necessitats alienes i el desig de contribuir a la satisfacció d'aquestes. Es tracta d'un valor que cal fomentar en tots els àmbits, començant pel familiar i l'escolar.
Reflexió: Considerem que la clau del digital storytelling no és oferir el mateix contingut que la gent ja coneix de la manera que ja coneix. La clau és arribar a l'emoció. En definitiva pensem que tot es redueix a com transmetem el missatge. És una eina molt útil ja que obre reflexió, permet obtenir una visió o perspectiva diferent a la teva situació, contagia emoció, ajuda a la transformació personal i professional, parla de valors i genera satisfacció i emcions.
Hi ha una frase que ens ha cridat molt l'atenció i ens ve de gust compartir-la: "La gent oblidarà el que vas dir, la gent oblidarà el que vas fer, però la gent mai oblidarà com la vas fer sentir”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada