A continuació us presentem un mapa conceptual on estan recollides les funcions principals que creiem que tenen els dispositius mòbils dins de l'aula.
Reflexió: Les tecnologies en general, i la tecnologia mòbil en particular, estan en evolució contínua, ja no només en el creixement en el mercat si no també de la perspectiva de l'ús que se'n pot fer en diferents àmbits: personal, social i acadèmic. Les utilitats del dispositius mòbils a l'aula és una eina funcional, ràpida, fàcil d'utilitzar i tenen la percepció de que "ajuden a viure millor".
Creiem que és una bona oportunitat utilitzar els coneixements dels alumnes sobre la tecnologia mòbil dins de l'aula perquè així es senten més protagonistes del seu aprenentatge i com a conseqüència tindran un aprenentatge més significatiu, ja que captaran més l'atenció de l'alumne, tindran un accés més ràpid a la informació i desenvoluparà la seva autonomia.
Per altra banda, com a futurs educadors som conscients de que hem d'anar actualitzant la nostra "formació" digital per tal d'apropar-nos més a fer un bon ús d'aquestes dins de l'aula, això ens permetrà portar en pràctica una metodologia diferent i més atractiva pels alumnes.
Tot i això, des de una perspectiva crítica també podem dir que l'ús de les noves tecnologies dins de l'aula té alguns desavantatges com que les puguin utilitzar amb fins aliens a l'assignatura, poden fer que les persones s'aïllin ja que sovint són bastants individualistes, fomenten el sedentarisme perquè segurament estarem estàtics quan les utilitzem, són més distants o freds a l'hora de comunicar-nos...
Però aquestes desavantatges poden quedar a un costat si sabem com transmetre una bona utilització de les noves tecnologies, saber en quins moments fer-les servir i saber motivar a l'alumnat perquè vulgui aprendre amb elles i perquè en vulgui fer un bon ús. Si ho aconseguim, en treurem el màxim profit.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada