dimarts, 24 de novembre del 2015

Flipped Classroom

Reflexió: entenent que Flipped classroom és un sistema o forma d'aprenentatge en el marc d'un procés docent semipresencial, en el que els estudiants aprenen continguts amb la visualització de vídeos educatius, normalment a casa, per realitzar els deures, activitats, exercicis que s'hi puguin vincular a l'aula i amb el suport personalitzat del professor. Podem dir que és una metodologia pionera ja que a molts sistemes educatius encara no la utilitzen i per això ens agradaria fer un quadre comparatiu per analitzar les avantatges i els inconvenients que pot tenir:




Personalment, ens agradaria destacar el fet de que l'estudiant sigui el protagonista de l'aprenentatge, ja que això contribueix a desenvolupar la seva autonomia i la seva motivació ja que moltes vegades, quan el centre és el professor, l'alumne adopta una actitud passiva. Per altra banda, observem una millora en dedicar més temps per les demostracions, activitats i manipulacions perquè al cap i a la fi, amb la pràctica és com s'assoleixen millor els continguts.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada